Sunday, January 27, 2008

Tugasan 2E- Prosedur Kloz

Binaan ajaib zaman purba

Sebahagian besar piramid ini dapat __________ di Mesir berhampiran Sungai Nil. Beberapa buah piramid juga dapat __________di Mexico, Guatemala dan Iraq. Pada umumnya, piramid yang _________di negara-negara tersebut lebih __________ berbanding dengan piramid di Mesir.

_____________ merupakan satu-satunya binaan ajaib zaman purba yang masih wujud dan utuh. Piramid ________oleh firaun sebagai makam mereka dan keluarga mereka. Pengebumian _________di piramid dikhususkan untuk keluarga diraja sahaja. Rakyat jelata pada zaman tersebut tidak ___________di dalam piramid. Sebahagian harta benda dan emas permata yang dikumpulkan selama zaman pemerintahan raja Mesir juga turut ___________di dalam piramid.

3 comments:

s0fw0n said...

Sebahagian besar piramid ini dapat _dilihat_________ di Mesir berhampiran Sungai Nil. Beberapa buah piramid juga dapat ___dijumpai_______di Mexico, Guatemala dan Iraq. Pada umumnya, piramid yang __berada_______di negara-negara tersebut lebih ___kecil_______ berbanding dengan piramid di Mesir.

___Piramid__________ merupakan satu-satunya binaan ajaib zaman purba yang masih wujud dan utuh. Piramid _dibuat_______oleh firaun sebagai makam mereka dan keluarga mereka. Pengebumian ___mereka______di piramid dikhususkan untuk keluarga diraja sahaja. Rakyat jelata pada zaman tersebut tidak ______dikebumikan_____di dalam piramid. Sebahagian harta benda dan emas permata yang dikumpulkan selama zaman pemerintahan raja Mesir juga turut _____didapati______di dalam piramid.

Anonymous said...

Sebahagian besar piramid ini dapat __dilihat__di Mesir berhampiran Sungai Nil.Beberapa buah piramid juga dapat __dijumpa__di Mexico,Guatemala dan Iraq.Pada umumnya,piramid yang __terdapat__di negara-negara tersebut lebih __kecil__berbandig dengan piramid di Mesir.

__Piramid__merupakan satu-satunya binaan ajaib zaman purba yang masih wujud dan utuh.Piramid __dibina__oleh firaun sebagai makam mereka dan keluarga mereka.Pengebumian __mereka__di piramid dikhususkan untuk keluarga diraja sahaja.Rakyat jelata pada zaman tersebut tidak __dikebumikan__di dalam piramid.Sebahagian harta benda dan emas permata yang dikumpulkan selama zaman pemerintahan raja Mesir juga turut __disimpan__di dalam piramid.

YANtie said...

Sebahagian besar piramid ini dapat _____dilihat_____ di Mesir berhampiran Sungai Nil. Beberapa buah piramid juga dapat ____dijumapa______di Mexico, Guatemala dan Iraq. Pada umumnya, piramid yang _____berada____di negara-negara tersebut lebih ______kecil____ berbanding dengan piramid di Mesir.

______Piramid_______ merupakan satu-satunya binaan ajaib zaman purba yang masih wujud dan utuh. Piramid ___dibina_____oleh firaun sebagai makam mereka dan keluarga mereka. Pengebumian _____mereka____di piramid dikhususkan untuk keluarga diraja sahaja. Rakyat jelata pada zaman tersebut tidak _____dikbumikan______di dalam piramid. Sebahagian harta benda dan emas permata yang dikumpulkan selama zaman pemerintahan raja Mesir juga turut ____disimpan_______di dalam piramid.